Met deze 6 tips drink jij meer water!

Water drinken is erg belangrijk. Maar het is niet altijd even makkelijk om ook voldoende water binnen te krijgen. Misschien vindt je water niet lekker. Of heb je weinig tijd om water te drinken. Of misschien denk je er simpelweg niet aan. Om ervoor te zorgen dat je toch voldoende water binnenkrijgt, hebben wij 6 tips voor je op een rijtje gezet!

  1. Begin de dag met een glas water

Als je net wakker wordt, kun je het beste beginnen met het drinken van een groot glas water. Zo weet je zeker dat je je eerste glas van de dag al binnen hebt. Daarnaast helpt het je lichaam om gehydrateerd te blijven. Zo voel je je meteen fris en energiek.

  1. Laat je eigen fles bedrukken

Om ervoor te zorgen dat je meer water drinkt, is het handig om altijd een fles water mee te nemen. Maar dit kun je nog wel eens vergeten. Waterflessen bedrukken kan hiervoor een goede oplossing zijn. Omdat je zo’n leuke waterfles hebt, wil je deze ook echt graag meenemen. Iedereen mag jouw waterfles zien, wat het is je eigen persoonlijke ontwerp. En om deze te showen moet je wel water drinken.

  1. Maak water drinken lekker

Als je water drinken saai of niet lekker vindt, kun je het ook lekkerder maken. Doe er bijvoorbeeld een schijfje citroen of limoen bij. Zo fleur je de smaak van water op. Daarnaast kun je water drinken ook afwisselen met thee, bouillon of vruchtensap. Zo krijg je alsnog water binnen, alleen met een ander smaakje.

  1. Eet meer vochtrijk voedsel

Je krijgt niet alleen maar water binnen door het te drinken, je kunt het ook eten. Dit klinkt natuurlijk een beetje gekkig, maar het is wel waar. Eet meer vochtrijk voedsel om gehydrateerd te blijven. Denk bijvoorbeeld aan fruit zoals sinaasappels of watermeloen. Zo krijg je toch water binnen, terwijl je het niet aan het drinken bent.

  1. Stel voor jezelf een doel op

Om genoeg water binnen te krijgen, kun je hier een doel voor opstellen. Bijvoorbeeld, probeer om elke twee uur een glas water te drinken. Of bij elke maaltijd drink je een groot glas water. Op den duur wordt het dan een gewoonte om water te drinken. En op een gegeven moment is het dus geen doel meer, maar een gewoonte geworden.

  1. Gebruik een app of timer

Ben je iemand die water wel lekker vindt, maar het simpelweg gewoon vergeet? Er zijn verschillende apps beschikbaar die je kunnen helpen herinneren om genoeg water te drinken. Daarnaast kun je er ook voor kiezen om een timer in te stellen om elke paar uur herinnerd te worden om water te drinken.

Door deze tips te volgen, krijg je op den duur genoeg water binnen! Het kan even wennen zijn, maar na verloop van tijd zal het gemakkelijker worden om water te drinken. En langzamerhand wordt het dan een gewoonte.

 

 

Pspweb.nl
Logo
Compare items
  • Total (0)
Compare
0
Shopping cart